Hjertesonefilminnspilling på hellig grunn
12. juni 2023

Hjertesonefilminnspilling på hellig grunn

I slutten av mai ble det spilt inn Hjertesonefilm på Verdal. Molly og Partner hadde tatt turen oppover til Trøndelag, og det ble to effektive og artige dager for både de profesjonelle skuespillerne, produksjonsselskapet og amatørene.
Les artikkel
Trygg Trafikk på nasjonal konferanse om bruk av IKT i utdanning og læring – NKUL
15. mai 2023

Trygg Trafikk på nasjonal konferanse om bruk av IKT i utdanning og læring – NKUL

Sist uke deltok Trygg Trafikk på Norges største møteplass for den som har interesse for bruk av IKT i undervisningen. Målgruppen for konferansen var lærere, skoleledere, lærerutdannere og deltakere fra utdanningssektoren forøvrig.
Les artikkel
Dødsulykker i Norge – innenfor og utenfor systemgrensene
10. april 2023

Dødsulykker i Norge – innenfor og utenfor systemgrensene

Nullvisjonen tillegger trafikantene et ansvar for å følge lover og regler og å opptre aktsomt i trafikken. Men mange dødsulykker skjer fordi trafikanter bevisst handler farlig og ulovlig i det vi kaller «utenfor systemgrensene».
Les artikkel
Volvo: Et paradigmeskifte innen trafikksikkerhet
24. mars 2023

Volvo: Et paradigmeskifte innen trafikksikkerhet

Utvikling av sikkerhetsløsninger i bilindustrien har tradisjonelt handlet om at menneskene i bilen skal bli minst mulig skadet når kollisjonen inntreffer, eller at bilen selv kan oppdage farer i trafikkbildet. Nå setter Volvo Cars søkelyset på sjåførens egen atferd.
Les artikkel
Hva påvirker beslutningene våre?
24. mars 2023

Hva påvirker beslutningene våre?

Har du hørt om beslutningspsykologi? Jan-Ole Hesselberg, psykolog og programsjef i Stiftelsen Dam, er også kjent fra podkasten Ha det bra og TV-suksessene Folkeopplysningen og Typisk deg med Petter Schjerven.
Les artikkel
Sikker kjøring på motorsykkel – hvorfor skjer ulykkene?
24. mars 2023

Sikker kjøring på motorsykkel – hvorfor skjer ulykkene?

Selv om antall MC-ulykker globalt sett er lave, så er det mange ulykker hvis du sammenligner det med antall kjørte kilometer. I Norge har vi som mål å halvere dagens ulykker, men hvis det ikke skjer en endring på dagens motorsykkelulykker, vil de stå for 40 prosent av trafikkulykkene i Norge i 2030.
Les artikkel