TRAFIKKSIKKERHETSKONFERANSEN 2023: Vi ser frem til nye løft for å nå de ambisiøse målene for 2030
17. april 2023

TRAFIKKSIKKERHETSKONFERANSEN 2023: Vi ser frem til nye løft for å nå de ambisiøse målene for 2030

Trafikksikkerhetskonferansen er kanskje en av de viktigste hendelsene i året for Trygg Trafikk. Vi ser fram til å samle folk med både ny og etablert kunnskap for å snakke om hvordan vi kan få fremgang i arbeidet med nullvisjonen. For å nå ambisjonen om maksimalt 350 drepte og hardt skadde i trafikken innen 2030, kreves det mye arbeid og et godt samarbeid mellom aktørene.
Les artikkel
Kjære russeforeldre 2023
13. april 2023

Kjære russeforeldre 2023

VI ER igang med en veldig viktig oppgave, det å gi ungdommene deres de siste tips for en mest mulig trafikksikker og trygg russetid.
Les artikkel
Dødsulykker i Norge – innenfor og utenfor systemgrensene
10. april 2023

Dødsulykker i Norge – innenfor og utenfor systemgrensene

Nullvisjonen tillegger trafikantene et ansvar for å følge lover og regler og å opptre aktsomt i trafikken. Men mange dødsulykker skjer fordi trafikanter bevisst handler farlig og ulovlig i det vi kaller «utenfor systemgrensene».
Les artikkel
Volvo: Et paradigmeskifte innen trafikksikkerhet
24. mars 2023

Volvo: Et paradigmeskifte innen trafikksikkerhet

Utvikling av sikkerhetsløsninger i bilindustrien har tradisjonelt handlet om at menneskene i bilen skal bli minst mulig skadet når kollisjonen inntreffer, eller at bilen selv kan oppdage farer i trafikkbildet. Nå setter Volvo Cars søkelyset på sjåførens egen atferd.
Les artikkel
Hva påvirker beslutningene våre?
24. mars 2023

Hva påvirker beslutningene våre?

Har du hørt om beslutningspsykologi? Jan-Ole Hesselberg, psykolog og programsjef i Stiftelsen Dam, er også kjent fra podkasten Ha det bra og TV-suksessene Folkeopplysningen og Typisk deg med Petter Schjerven.
Les artikkel
Sikker kjøring på motorsykkel – hvorfor skjer ulykkene?
24. mars 2023

Sikker kjøring på motorsykkel – hvorfor skjer ulykkene?

Selv om antall MC-ulykker globalt sett er lave, så er det mange ulykker hvis du sammenligner det med antall kjørte kilometer. I Norge har vi som mål å halvere dagens ulykker, men hvis det ikke skjer en endring på dagens motorsykkelulykker, vil de stå for 40 prosent av trafikkulykkene i Norge i 2030.
Les artikkel